3.3.13

Wyniki konkursu zimowego

Edytuj post

Wiecie, co niezmiernie spodobało mi się we wszystkich waszych pracach? To, jak każdy z was zinterpretował słowa-klucze, które podane były jako wymóg pracy. Z podków utworzyliście stoły i  piękne wierzchowce; czerwień mogła być krwią i kolorem zarumienionych policzków. Naprawdę, rozmaitość opowiadań mnie zaskoczyła - w zdecydowanie pozytywnym sensie.

Przejdźmy jednak do rzeczy. Wybór był trudny, bo poziom całkiem wyrównany - jury (w składzie: Imloth oraz Issle z EK i Siaba z Bamagi) musiało jednak wybrać pracę zwycięską. Nie uczyniło tego jednogłośnie, jednak postanowiliśmy przyznać również dwa wyróżnienia za miejsca drugie i trzecie. Jeśli autorzy prac wyrażą zgodę, opublikujemy je wszystkie na osobnej podstronie, by każdy mógł mieć w nie wgląd.

Fanfary, werble i chwila napięcia, a na dzisiejszej gali złotą statuetkę - czy raczej główną nagrodę - zdobywa...

Miejsce pierwsze - Finranthil i jej "Lament przeznaczenia"

Miejsce drugie - Halska i jej "Płaszcz i policzki"

Miejsce trzecie - Alucardyna i jej "Kolęda najsamotniejszych"

Praca zwycięska zdecydowanie wymagała mnóstwa pracy, była, jak to określiła Siaba, poddając mi propozycje - wciągająca, błyskotliwa, z nowym pomysłem, świetną stylistyką i ortografią
Autorkę zwycięskiej pracy proszę o przesłanie adresu, na który ma zostać wysłana nagroda, na maila: era.krytyki@op.eu

Chciałabym jeszcze zwrócić uwagę, że Issle niezwykle spodobała się praca "Sąd Balladyny" spod pióra Shy, której ja (z osobistego uprzedzenia do tego dramatu) ocenić szczególnie obiektywnie nie mogłam, choć sam styl autorki był bardzo dobry. Mimo to, chcąc zapobiec smuteczkowi naszej szanownej oceniającej, postanowiłam jakkolwiek wyróżnić Shy, choć, niestety, więcej nagród nie przewidujemy :)

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za nadesłane prace! Nawet jeśli nie udało wam się zdobyć tym razem znaczących wyróżnień, bez obaw. Szykujemy nowe konkursy, z lepszą organizacją oraz, jak sądzę, nie najgorszą tematyką. Gotujcie się!

51 komentarzy:

  1. Kurde, oblał mnie zimny pot. Zaraz napiszę z mojego konta Bloggerowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuleszyn, wielkie gratuleszyn od Grzaneczki. C:

    OdpowiedzUsuń
  3. Whoa Whoa Whoa,
    Co za bezduszni moderatorzy wrzucają wyniki o takiej godzinie? I jak niby ja mam teraz zasnąć, jak się dowiedziałem nareszcie, że moja ukochana wygrała? Nieładnie, nieładnie.
    Gratulacje od sama wiesz kogo, cały czas trzymałem za Ciebie kciuki i czułem, że masz szansę :D
    A organizatorom gratuluję pomysłu na konkurs, oby więcej takich na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem ty napiszesz pracę na konkurs! ]:-)

      Usuń
    2. Jak to kto? Grabarz i spółka zaprasza po nagrobki.

      Usuń
    3. Mordercza Grzanka prosto z krypty. x3

      Usuń
    4. No a co ty myślałaś, spalona żeby było mhhroczniej. Czy nasza Fin to czasem nie kicia? XD

      Usuń
    5. Grzanka będzie mieć twój adres :__: STRZEŻ SIĘ

      Usuń
    6. Nie zdziw się, jeżeli któregoś dnia się nie obudzisz.

      Usuń
    7. Nie żeby coś, ale nie będzie miała się jak zdziwić za bardzo.

      Usuń
    8. I o to właśnie chodzi XD Pytam, czy to kicia?

      Usuń
    9. Pysiu, oczywiście, iż kicia, która sprytnie zmienia nicki i jest niczym kameleon c: Kto inny zwałby cię Grzaneczką?

      Usuń
    10. Specjalnie zmieniłam nick xD (powód: komentarze na dole) Tak, to ja, kicia. Kiedyśtam nawet wyznałam uwielbienie Psiej Gwieździe - kiedy jeszcze oceniała ._.' Ogólnie funkcjonuję na Erze Krytyki jako kicia. Nie wiem czemu - za pierwszym razem się tak podpisałam i zostało mi ;D

      Usuń
    11. Z anonima strzela, gówniara. : / XD

      Usuń
    12. Trochę stara jestem ;D

      Usuń
  4. Ech, piszę, chociaż ręce mi się trzęsą (nogi też) x'D Gorzej niż na egzaminach pod koniec semestru...
    Nie spodziewałam się wygranej. Po pierwsze - nie opisałam tego tak dokładnie, jak to widziałam, więc wszystko wydawało mi się naprawdę kiepskie. Po drugie - trochę się bałam, że kiedy zobaczycie te (grubo) ponad dwadzieścia stron, to odniesiecie jakieś negatywne wrażenie... Tak bardzo się napracowałam, żeby zdążyć. -_-' Po trzecie - w tym konkursie startowały osoby, które piszą... epicko. Moja motywacja skurczyła się do rozmiarów orzeszka, ale dzięki Nekkrousowi (pozdrawiam pana) jakoś mi się udało wszystko ogarnąć.
    Planuję pisać na blogu kontynuację tego opowiadania. Zastanawiałam się czy warto... Chyba można spróbować.
    Wkleiłam tam opowiadanie (jest w częściach), więc jeśli chcecie, to możecie wkleić je też tutaj. Ewentualnie (co może byłoby też dobrym wyjściem) umieścicie tu fragment początkowy z linkiem do mojego bloga. Poza tym... czy tu się mieści tyle stron? ;D (nie sprawdzałam ile wyrazów mieści się w nocie)
    A. Chciałabym pogratulować Halskiej i Alucardynie oraz Shy za zajęcie również wysokich miejsc. To właśnie ich obawiałam się najbardziej... x'D (patrz wyżej wzmianka o epickości)
    Korzystając z tego, że mam swoje pięć minut dodam, iż kocham Imloth i Grzankę x'D oraz pana Nekkrousa ;D
    Pierwszy raz coś wygrałam :X Sorry, że tak nawijam bez ładu oraz składu. Pewnie zrobiłam cztery tysiące błędów w tym komentarzu.
    Ach! No i dziękuję tym, którzy musieli to przeczytać, a także ocenić! To bardzo imponujące, chociaż trochę się wstydzę na myśl, że ktoś siedział przy tym przez długi czas .///.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochasz mnie? Jaki fejm. <3 Jeszcze raz gratulę i oby książka doszła cała i zdrowa (mówię jak o dziecku przy porodzie) i co najważniejsze, ciekawa.

      Usuń
    2. Tak XD (Piotruś patrzy) XD
      Nie chodziło mi o książkę, kiedy startowałam w tym konkursie, nawet nie sprawdziłam jej recenzji... Oczywiście, będę zadowolona, jeżeli to będzie coś ciekawego ;D Zaraz wyślę swój adres Erze, o ile sobie przypomnę, gdzie mieszkam XD
      Kurde, wygrana jest jak wódka. Wiem tylko, że wygrałam. Muszę sobie przypomnieć jak się nazywam.

      Usuń
    3. MNIE TEŻ KOCHASZ? Jej. Czy ty mnie nie kochałaś już wcześniej, przy przedłużeniu terminów prac? Tak, to chyba byłaś ty XD
      Tak czy siak, zakamuflowana Finranthil, gratuluję pracy. Była naprawdę, naprawdę niezwykła. Nad tym, jak prace poumieszczam na stronie, jeszcze pomyślę, ale może zastosuję się do twojej propozycji. I w ogóle, ukradnę ci kiedyś imię Fenris, bo mi się spodobało jak nie wiem ^^

      Usuń
    4. Szczerze? Nie widziałam tej książki osobiście, gdyż zacnym sponsorem jest Siaba, ale mam nadzieję, że wybór trafny :D
      Przypomnij sobie, przypomnij, żeby potem Twojej nagrody nie zgarnęły jakieś parchy niedobre :c

      Usuń
    5. Tak, morze miłości! XD
      Tak, to byłam ja, bo ślęczałam nad tą pracą jak głupia (dzień i noc), a tak chciałam wziąć udział, tak bardzo! XD Zmierzyć się z tymi wszystkimi, żeby ktoś czytał moją pracę i poznał moich bohaterów! Aby czuł jakieś emocje, zastanowił się dlaczego postacie dokonywały takich wyborów, a nie innych...
      Zakamuflowałam się, bo bardzo nie chciałam, żeby ktokolwiek posądził mnie lub was o "zgadanie się" i ocenianie po "znajomości" (znajomość czy nie - zawsze ktoś mógł uznać, że się podlizuję...). Przyznaj, to było dobre podejście ^^' Bardzo nie lubię zaczynać wojen w komentarzach... (ale to już chyba wiesz ;D)
      Chciałam, żeby to imię było takie... hm. Klimatyczne? Krótkie, łatwe do zapamiętania. Wydaje mi się, że można je tłumaczyć jako "Wilk". To z kolei da się skojarzyć z posiwiałymi włosami, chociaż może być trudno.
      Dziękuję ^^' Ale jak to tak... Ty też to czytałaś? XD

      Usuń
    6. Mooorze, całe morze <3
      Ano, jam Imloth, jam w jury była, jam czytała ;)
      Fenris kojarzy mi się też z Fenrirem, tym wilkołakiem z Harry'ego Pottera, zatem wilk musi mieć faktycznie coś do rzeczy.
      A pomysł z anonimem trafiony, bo, znając życie, trafiłoby się parę osób, które z miłą chęcią zarzuciłyby ci... jak to się ładnie mówi? kumoterstwo?
      A w sprawie adresu. Ja po raz niezliczony pomyliłam maila Ery. Ja nie mogę po prostu. Na końcu ma być .eu, teraz masz już dobry poprawiony w poście. Przepraszam za problem, acz nad tym mailem wisi jakieś fatum ;)

      Usuń
    7. Aha, super - postaram zachowywać się w miarę na luzie, tak jak wcześniej x'D
      Hah, wystarczy trochę literatury poczytać i wszystko się klaruje ;D Wahałam się pomiędzy Fenrir a Fenris, tuż przed wysłaniem zobaczyłam, że gdzieśtam napisałam "Fenrir", więc musiałam poprawić. Chyba jednak dobrze, iż zmieniłam imię, bo kojarzyłoby się z Potterem ^^
      Ludzie lubią domyślać się pewnych rzeczy (zupełnie niepotrzebnie), więc istniało duże prawdopodobieństwo niemałej ilości finezyjnych hejtów.
      Mogłabym przysiąc, że ten adres wyglądał jeszcze inaczej. Za chwilę sprawdzę.
      era.krytyki@onet.eu
      To ten, na który wszyscy wysyłali prace czy inny, nowy? ;)
      Ach i jeszcze jedno pytanie od natręta (czyli mniee ;D). Ile prac brało udział w tym konkursie?

      Usuń
  5. Nie martw się, ja zgubiłam legitymację szkolną, ze mnie dopiero jest przypał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. T_T Ja tysiąc razy prawie-zgubiłam bilet miesięczny. Zawsze go znajdywałam pięć sekund przed wyjściem ;D

      Usuń
  6. Joł, jaka epickość, Finranthil? Z której strony niby? xD
    Bardzo Ci gratuluję wygranej i mam nadzieję, że będzie można szybko Twoje opowiadanie przeczytać.
    I, cóż, przyznam, że fajnie jest wziąć udział w konkursie. ^^ Taka miła odmiana po tym, jak się je cały czas organizuje i nie ma czasu na to, żeby samemu coś napisać.
    A ja liczę na kolejne konkursy, które bardzo chętnie pomogę zorganizować, gdyby była taka potrzeba. I liczę też na to, że będzie więcej nagród. ^^
    Jeszcze z ciekawości zapytam: ile prac zostało przesłanych?
    Aha, aha, i ja nie mam nic przeciwko publikowaniu pracy, więc jak chcecie, to śmiało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rany, nie wiem czemu mój komentarz wcześniej się nie opublikował. Tak czy inaczej, odpowiadając jednocześnie tobie i Finranthil, prac było niewiele, bo ledwie siedem. Ale reklama zawiodła na całej linii, przy następnym konkursie postaramy się o większą konkurencję. A tego możecie się spodziewać już pod koniec marca, jako że Grabarz wpadł na pomysł, ja go zaaprobowałam, a po uporaniu się z pracami organizacyjnymi na Erze pojawi się pewnie ogłoszenie. Nagrody będą, śmiem twierdzić, że lepsze, niż tym razem. ;)
      Prace postaram się opublikować jak najprędzej na osobnej podstronie. Dziękuję za zgodę.
      Swoją drogą... Pytanie może zabrzmieć dziwnie i nie na temat, ale czytałaś kiedyś którąś z powieści pana Zafóna?

      Usuń
    2. Skoro tak mało było prac to może je wydacie razem jako jeden numer, żeby uhonorować wszystkie osoby za to, że w ogóle wzięły udział?
      Skoro jest ich tylko siedem to w pewien sposób można ich nazwać elitą:)

      Usuń
    3. Czytałam "Marinę", ale to daaawno było, a "Gra anioła" czeka na półce i się kurzy. :) A czemu pytasz?

      Usuń
    4. Bo twoje opowiadanie z niewiadomych przyczyn skojarzyło mi się od razu z "Cieniem wiatru", który to uwielbiam. Miało podobny klimat, zle to było moje subiektywne odczucie.
      Właśnie u mnie "Gra Anioła" też się kurzy, bo mam tyyle książek do przeczytania, że zanim to nadrobię, parę lat minie...

      Usuń
    5. A ja właśnie powoli nadrabiam moje zaległości "książkowe" - dlatego mnie tutaj tak mało :D

      Usuń
    6. Jejku, książki! Nędznicy, Złodziejka Książek, Drugi Mesjasz, coś od Amelie Nothomb, Tokarczuk... Tak dużo rzeczy, tak mało czasu!

      Usuń
    7. Czytaj pierwszą Złodziejkę książek, zdecydowanie! Jedna z moich ulubionych. :)

      Usuń
    8. Moja też, dlatego mam zamiar przeczytać kolejny raz. :)

      Usuń
  7. Serdecznie gratulacje dla osób, które otrzymały miejsca :) Poza tym ogromnie dziękuję za wyróżnienie, nie spodziewałam się i przyznam, że zrobiło mi się bardzo miło... Przede wszystkim dziękuję Issle. Pozostałym oczywiście również, za samo przeczytanie moich tortur nad Balladyną ;D Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejny konkurs!

    PS Czekam również na opublikowanie zwycięskich tekstów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie ma za co, zdradzę Ci, że tak mnie urzekł Twój styl, że typowałam Cię na pierwsze miejsce, no ale niestety... Demokracja :D
      Pozdrawiam serdecznie :)
      + Gratuluję wszystkim biorącym udział, zarówno laureatom, jak i pozostałym. :)

      Usuń
  8. Imloczku, Grzaneczka ma pomysł na następny konkurs. C: I już mam książkę do oddania, tamtej nie znalazłam, sołka oddam dobrze zachowaną, wyglądającą na nieużywaną pouczającą książkę, heheszky.

    OdpowiedzUsuń
  9. O ludzie, dziękuję serdecznie za wyróżnienie ;] Bardzo się cieszę, zawsze miło otrzymać jakąś podbudowującą wiadomość na dobranoc ;]
    Jedna tylko uwaga, ktoś strzelił literówkę: kolęda, nie kolenda... Przepraszam, że się czepiam, ale to tak nieładnie wygląda, a przecież mogłyście nie zauważyć...
    Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dzięki za uznanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rany, dziękuję. Nie rozumiem, jak to mogło się stać, ale biorąc pod uwagę, że moja polonistka pisze "pokuj", nie jest ze mną tak źle :__:

      Usuń
    2. spokojnie, każdemu się może zdarzyć ;]

      Usuń
  10. Może tak jak ktoś wyżej podaje, serio opublikujecie wszystkie prace żebyśmy sami też mogli je przeczytać i ocenić? Może jakaś nagroda czytelników?XD

    OdpowiedzUsuń
  11. Prace zostaną opublikowane, co już wcześniej napisałam. Proszę o chwilę cierpliwości ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak, usunęłam baner, ponieważ czekałam aż mi ktoś łaskawie odpisze i po dwóch miesiącach dopiero ktoś to zrobił, dlatego ponownie wstawię baner i jeśli Ci się chce oceniać to proszę bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Tak chce bys go ocenila jesli chcesz. Banerek jest. Milo by bylo gdyby ktos ocenil naszego bloga. Wiedzialabym na czym stoje czy poprawic go i jak pisac by byl ciekawszy wiec prosze ocenijcie. Szkoda ze mysialam tyle czekac az ktos sie zainteresuje komentarzem z moja prosba. Ale nie wazne. Czekam na odpowiedz <3

      Usuń
  13. Skoro będziecie publikować wszystkie prace (co mnie bardzo cieszy ^^) to czy mam Wam wysyłać jakąś informację, że wyrażam zgodę na publikację?
    I oczywiście gratuluję zwycięzcom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na każdego maila, z którego otrzymałam pracę, wyślę pytanie, czy autor życzy sobie publikację jego pracy, by nikt przypadkiem nie zarzucił mi, że cokolwiek komukolwiek ukradłam bez zgody :3

      Usuń
  14. Gratuluję zwycięzcom! :D A sama bardzo żałuję, że nie wzięłam udziału ;_; Pomimo zaczętej pracy i gotowego pomysłu. Z tego co widzę, nie powtórzyłabym raczej niczego! No trudno, chyba to sobie dokończę dla własnej satysfakcji. I bardzo dobrze, że organizujecie takie konkursy, to na pewno motywacja do pracy nad sobą.

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj

Credits crazykira-resources | LeMex ShedYourSkin | ferretmalfoy masterjinn | colourlovers FallingIntoCreation